Alla inlägg under september 2011

Av Alma Lucia Liv - 29 september 2011 07:16

Just för tillfället är det bara jag som är vaken, tyst och stilla. Igår somnande Edite vid sju, Alma och jag vid åtta och Andreas mycket tidigare. Han har fått febern stackarn.


Alma har varit sjuk igen men mycket bättre bara en elak hosta som visar sig ibland.Klurar på om det blir förskolan idag, skördefest och allt. Ska avgöra när hon vaknar. Dock är Edite riktigt snorig och på grund av detta har hon haft svårt att sova.


Igår hade vi en härlig dag, var och lekte i en lekpark utanför Fröken Åsa som vi trodde var på jobbet. Hon var dock hemma med lite krasslig Anna. Vi fick komma in och Alma och Anna lekte en stund. Hon fick även med sig en påse med hästar och dockor (som Anna inte skulle ha kvar) hem som hon lekte hela eftermiddagen och kvällen.


Hade först tänkt köpa ett Pippihus i trä med gubbar och allt till Alma, såg jätefint ut. Men så kom jag att tänka på att va hade ett jättefint dockskåp när vi var små. Kom ihåg att jag ville verkligen bli liten och krypa in där. Många fina timmars lek för mig och syster. Ringde Mormor och bad hon att leta igen vårt fina dockskåp och skicka det till oss.  Det skulle hon göra. Hurra! Fattas säkert en hel del möbler och gubbar med det går att köpa.Alma är så redo för detta med rolllekar.


 Lite bilder från Farmors gamla lekstuga och från Edite

       

Av Alma Lucia Liv - 9 september 2011 12:24

Idag har jag och Alma bakat bullar! det var fint. Edite sover nu och vi tittar på lite Findus och Petsson men sen blir det ut i regnet. 

Maria från göteborg har varit och hälsat på och det var gott att träffa henne. Maria ditt skratt slår allas skratt!

Annars går allt sin gilla gång, Edite växer och äter. Har börjat ge henne riktigt mat och även jag har börjat kunna äta både ägg och mjölk, trots det ser hon verkligen fin ut i huden. så skönt! Alma trivs på förskolan och hon fick gå på utflykt i torsdags vilket var populärt.

Jag har börjat dansa, kul men svettigt. Zumba varje måndag och jag fick med mig Jessika så kul. Sen blir det yoga med frida på torsdagar. Känns gott att få lite fritid igen, inte bara vara mjölmaskin. Hurra för det!

Ihelgen blir det 1 års kalas, vernisage på stan sen söndag häng med Jenny, Louis och deras familj.

Andreas trivs som fisken i vattnet och jag är så glad för honom. Ikväll blir det fest hos Gurkan för honom. blir bra!

kram till er

     

Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards