Alla inlägg under mars 2010

Av Alma Lucia Liv - 31 mars 2010 09:36

Alma har blivit förkyld och med det en ögoninflammation eller ögonfluss. Inte kul men hon verkar inte så berörd av ögat även om det ser otäckt ut. 

Igår var det blodpudding till middag för denna tös och det slutade med att hon hade mat överallt även i örat, haha!

     

Av Alma Lucia Liv - 30 mars 2010 08:34

Tar mammas ord till bloggen. Gullebarn är vad Alma är även om näsan rinner. Andreas tycker dock det är bra att hon är förkyld nu för då hinner hon bli frisk till Madeira som vi åker till den sjunde april.

I helgen som var gjorde jag palt för oss och familjen Svenssons. Andreas vågade sig på att göra äggost vilket smakade helt ok med lite hallonsylt men tvi för sill till. Andreas tyckte dock att detta var nya grejen till surströmmingen.

 


Vi har också hunnit med lite påskpyssel jag och Alma...lite bilder.  



    Sen har vi fått en fin dress av duktiga mormor som kan sticka bra. Det blir bra till nästa hösts och vinter.


 


Nu sist en bild från idag när vi satt och väntatde på att mormor skulle komma ut från badrummet.


kram till er


   


Av Alma Lucia Liv - 22 mars 2010 20:37

Hittade ett sånt fint tyg när jag och mamma var på "Göken" som nu blir en klänning till Alma. Utan mamma hade det nog inte blivit en färdig klänning men nu anar jag ljus i tunneln.


Idag har vi varit i Stenungsund och fixat lite. På Lindex hittades två nya klänningar och så fick vi en jättefin jacka med nyckelpige fickor av mormor som är på besök.


I lördagags var vi på gomiddag hos Maggan och Janne men innan det var vi och gick säbyleden. Vi hade tur och fick känna solen mot våra kinder. Fint!


     

Av Alma Lucia Liv - 18 mars 2010 11:51

Vi har fått mormor på besök och jag har virkat en liten mössa med lite hjälp... Snart ska det nämligen komma en bebis i vår närhet. Undrar vem det kan vara? :)


Alma och jag har just varit på kyrkis och nu sover hon sött i dimman.

 

Av Alma Lucia Liv - 15 mars 2010 19:58

En ny dag , en ny vecka och nya tag. Vi är äntligen friska igen och imorgon kommer Almas mormor och stannar i två veckor. KUL!

Vi tänkte dock gå till öppna förskolan först på förmiddagen så Alma får träffa några barn...

Härligt vårväder idag och solig promenad till affären.  


När man är inne får man allt hitta saker som roar en. Alma tycker sedan länge att gå till min underklädslåda och ta fram sockar, bh och ja trosor. På senare har hon också trixat till det och börjat sätta dem över huvdet, så många hon kan. Mycket snyggt!


 

Av Alma Lucia Liv - 12 mars 2010 12:28

Jag anar hopp, ingen feber, inget kräk och mycket piggare Alma. Vi har till och med varit ute en sväng idag. Dock känner jag mig lite illamående sen igår kväll men än är det lungt.

Imorse hade hon lite cirkustrix för sig och satte detta gröna lock på huvudet. Det tyckte hon var väldigt roligt!


   


Igår var det dock synd om Alma med 39,4 grader fick hon alvedon av pappa ooch ganska spak tills medicinen började sätta in. Hon gillar tydligen Pingu, fick se en stund på datorn med pappa.  

Av Alma Lucia Liv - 10 mars 2010 11:12

Det gör alltid ont i hjärtat när ens barn slår sig och när det slår sig riktigt illa glömmer mitt hjärta att slå för en sekund.


Alma är duktig på många saker, bland annat på att klättra men hon har inte riktigt samma koll när hon ska ner. Nu denna gång står hon glatt i soffan och jag säger åt henne att sätta sig ner men hon tror det är en lek och går rakt ut. Huvudet dimper ner i golvet och mammahjärtat stannar. Hon gråter en lång stund och många tankar rusar genom huvudet.  Nu sover hon men jag får ha koll på denna lilla tös under dagen och se om det blir mer gråt. Nu är hon ju också magsjuk och feber, det är allt synd om stackarn.

 


Av Alma Lucia Liv - 10 mars 2010 09:16


Äntligen är Jackan i storlek 80 precis lagom som Alma fick av farmor...Tycker hon ser lite ut som en flygare med mormor stickade mössa och halsduk ;)      

Ovido - Quiz & Flashcards