Alla inlägg under februari 2009

Av Alma Lucia Liv - 28 februari 2009 09:54

Idag var det bästa Martin som hade 30 års kalas och vi åkte för att gratulera. Maria och han hade förberett med en fin lunch och god kaka, tack!


Det var många bebisar och barn där under dagen och en som alldeles snart ska komma ut till vår jord, fint att se dig Lisa.


Det var en trött Alma som kom hem. Vi skulle också vidare på fest på kvällen med mitt jobb. En fest för mig, för jag fyllt år. Nu belv det inte så länge för Alma var trött på höga ljud och ledsen så det blev att de sjöng för mig och fick en fin present. Min fina arbetskamrat Birgith vyssade Alma under tiden men det var som inget som hjälpte. Sedan fick jag och Alma gå hem med en liten doggybag med mat från stundande middag. 


Av Alma Lucia Liv - 27 februari 2009 09:52

Så kom fredags kvällen, soppan kokade och vitlöksbröd fanns i ugnen. Så anlände de två fina själarna till oss här i vännäsby. Vi saknade en till men fina Karin var ej än kry, synd.


Vi hade en trevlig afton och jag är glad att ha sådana dyrbara vänner.

Av Alma Lucia Liv - 26 februari 2009 17:30

Alma har nu en period då hon måste växa för hon sover mycket både på natten och dagen. Men då och då är hon förstås vaken och då pratar hon :)

Jag har nu bytt lite storlek i hennes garderob och snart ska vi ta ett bad och inviga Fridas present, en badrock:)


Jag och Alma går promenader varje dag och då är det bra att ha stickat från mormor och farmor.


Kram till er

Av Alma Lucia Liv - 23 februari 2009 19:43

Idag hade vi fin fint besök från västkusten. Jean, Thomas och inte minst Signe på 2 år var här på besök i Vännäsby.

Alma fick fina presenter blandannat kläder och en bok från Signe som heter "vem är arg?". När jag öppnade den sa hon snällt; Läsa?! Och jag läste och det roliga var att hon tittade mer på mig än boken. När jag var klar såg hon nöjd ut och sa; Läsa igen?

En söt tös denna fröken.


Vi har också nöjet med besök nu av Martin och Patrik. De sitter i köket och pratar båtar och Alma lyssnar...


Nu ska mamma iväg och träna lite...



Av Alma Lucia Liv - 22 februari 2009 20:51

Jag och Alma har haft en jättefin dag hos Frida och Mathias.


Vi kom tidigt, runt halvtio snåret och blev bjuden på frukost. Riktig uppassad av Frida vän, med god juice, rostade frallor, grönt te och gott sällskap så klart. Frida bakade semlor som var riktigt smaskens. En kompis till Frida kom på besök med hennes dotter på 2,5 år. Jag och Elisabet som flickan heter hann åka med en sväng till "på Spaninen" med en flygande matta och bada i poolen sedan åkte vi dock hem till fridas lägenhet i Sverige.


Sedan gick vi på promenad till affären och inhandlade lite till middag. När vi kom hem så tappades det upp ett bad till mig och det var magiskt ljuvligt. Tända ljus och lugn, ro och gott doftande från badvattnet. Gud vad jag älskar att bada badkar!


NU hemma igen och Alma är inte alls trött...


varm kram 

Av Alma Lucia Liv - 18 februari 2009 08:34

Alma var hos farbror doktorn igår och allt såg bara fint ut. Hon har nu vuxit och är 55cm och väger 4890kg, stora tjejen.

Jag hade också återbesök hos barnmorskan och allt såg bara fint ut, skönt!


En ny kall dag gryr i vännäsby hoppas ni får en fin dag var ni än är...

Av Alma Lucia Liv - 15 februari 2009 17:05

Vi har haft fint besök från Övik i helgen. Karro och Angelina har varit här och det har varit så mysigt. Lägenheten är nu insjungen av den lilla ängeln Angelina och Alma har lyssnat noga hur det är man ska utveckla sitt joller och hört hur det låter när man skrattar.

Ja tänk vad mycket som hinner hända på nästan två månaders utveckling, helt otroligt! Angelina har greppat det där med att händerna faktiskt fungerar som en gripverktyg, att man kan använda dem för att stoppa in tutten, smaka på saker som Almas hand om den ligger nära;)

Hon är allt en liten sol som lyser, fin unge och fin mamma Karro!


Fick ochså besök av Karin och Malcolm en kort sväng idag, kul! Alma fick syn på Malcolms fina röda mössa och han tycket då att hon skulle pröva den och sagt och gjort vips var den "lite" för stora mössan på hennes huvud. Sedan var han så modig och ville hålla henne men efter ett tag kändes hon allt lite tung...


Denna mor och fru är lite trött, blivit förkyld och nu har hon huvudvärk också...men frid i hjärtat!



Av Alma Lucia Liv - 13 februari 2009 08:39

Alma har börjat använda stämbanden och jollrar en hel del nu. Förut på morgonen låg hon och små grymtade och om ingen kom så började hon gråta för då kommer det ju någon. Nu så ligger hon nöjd ett bra tag och prövar rösten och när man kommer dit ler hon sitt bredaste tandlösa leende och mamma och pappa hjärtat smälter ännu mera. Hon är verkligen vår kärlek.


Det fortsätter och vara kallt men vackert här i norr, som i en vintersaga. Idag kommer Karro och Angelina, kul!


*Värme*



Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards