Alla inlägg under oktober 2009

Av Alma Lucia Liv - 25 oktober 2009 19:37

Idag har vi haft en typisk västkustväder men det har ändå varit en riktigt fin dag. Vi har snart slutfört hörnskåpet nu och det blir riktigt bra. Nu är det bara en text som fattas.

Alma har fått en gåvagn och det har gett resultat redan, 6 steg idag:) KUL!

När regnet inte öste ner gick vi på en tur i skogen och hade med oss eldstav och filmade. Alma somnade just när vi kom fram:) Vilken unge vi har, haha.


Nu lite te och mys!


Tack för i helgen för barnvakt Maria till Alma, du är en pärla!

Av Alma Lucia Liv - 24 oktober 2009 11:24

   Igår kände att jag behövde komma iväg från hem och barn. Mötte Maria för en fika i Stenungsund. I bilen på väg dit tyckte Andreas att jag kunde sova där också. Så jag tog tillfället i akt och gjorde det.

Mysigt att bara vara jag för en stund och hänga med fina Maria som bjöd på middag och så blev det film.Mys


Nu ska vi strax på promenad och titta in ett ställe som Maria funderar på att hyra.Men först få det vara lite KAFFE så min goda vän sa så fint;)


ha en fin dag

Av Alma Lucia Liv - 21 oktober 2009 18:59

Det är då som det händer något och Alma blir slut på energi och vill helst vara i knäet. Nejnejnej är det ord hon tar till. Inte vill hon sova heller. Förstår att det är tuff med en dag full av intryck men jag tror det är en utvecklingsfas hon går igenom. Just nu är hon dock nöjd och tuggar på pappas klocka sittandes i hans famn. Gott med skinn!


Palt i våra magar och jag önskar er en fin kväll gott folk!



Av Alma Lucia Liv - 21 oktober 2009 11:24

Det bor en spindel under vår spis. Detta upptäckte jag när jag städade här om dagen. Då kröp en stor brun spindel ut på golvet. Jag tänkte lite i panik, hur ska jag få ut den och kom på den briljanta iden att ta sopen. Men när jag hade hämtat den så så jag hur den just kröp tillbaka. Så jag sa vänligt att den gärna får bo under spisen och äta små smulor men att "Hubert" inte behövde komma fram något mer.


Vi har just kommit hem efter lite lek på öppna förskolan. Idag blåstes såpbubblor efter sång och Alma var helt fascinerad av detta. Försökte fånga dem men vips var de borta.


Ikväll blir det paltkok, mums!


kram från dis på Orust

Av Alma Lucia Liv - 20 oktober 2009 16:07

Pappa har lärt mig hur man man ger en puss till någon.*smack*


Tack För kortet på Fina Farmor Ann och Gunnar som kom idag!


  

Av Alma Lucia Liv - 20 oktober 2009 13:20

Idag åkte vi tidigt till Henån med Siri och Marielle till Öppna förskolan.

Där finns en sån där toppen secondhand för barnkläder, så idag införskaffades en mjuk turkos klänning med gröna prickar på och ett par gröna skinn mockasiner i nästa storlek, allt detta för 35 riksdaler. Det är vid dessa tillfällen det är riktigt kul att handla.

Sen var det rörelserytmik men när det skulle liggas still var det inte Almas kopp. Musik är kul men bara så länge man får röra sig;) Men på slutet använde de ett magiskt tyg och då kunde hon ligga en stund och spännande ta i det glittrande, när det kom över en som en himmel. Många 10 månaders bebisar där idag :) 


Tack Duvan för fina ord, visst är det så att hon är UNIK helt klart. Man kan ju hoppas att hon fått det bästa av oss:) Just nu sover det lilla busfröet. När man träffar barn är det väldigt uppenbart att alla verkligen är olika och ändå helt magiska var och en för sig. Kärlek stöpt i olika former!


Hörnskåpet som vi håller på att fixa tar sig, ett till varv med färg igår när Alma sov sött. Ska fixa mer i kväll är det tänkt sedan kanske lite färg och text.


ha det gott fina vänner    

Av Alma Lucia Liv - 19 oktober 2009 16:12

  Vi har just kommit in efter en uppfriskande promenad och på efterätts menyn står päron till Almas förtjusning.


Vi har haft en fin helg men besök till Nordensark, en stor djurpark för utrotningshotade djur. Med oss hade vi Siri, Almas BB kompis och hennes mamma och pappa. Det var en super fin dag som slutade med god middag och många skratt i Slussen där familjen bor.


På söndagen fick jag äntligen upp gardiner i sovrummet. Köpte i fredags en sak som fattas för att kunna sätta upp gardinstången och ja det blev lite mysigare:) Sedan har vi börjat med ett skåp projekt. det är så att farbrorn som äger huset skulle göra av sig med detta. Men jag upplevde att det var mörkt och "tungt" men nu är det grundat i vitt och det känns mycket lättare. Så jag och Andreas har spånat och kommit fram hur vi vill göra. Tänkt att det ska ha vit som grundton, lite ljusgrå inslag med lite rött som detaljer. Känns kul att göra ett skapande projekt tillsammans.


Idag har vi tagit det mest lugnt och ringt och grattat morfar som fyller år idag! Hipp hipp hurra!


Rakel

Av Alma Lucia Liv - 16 oktober 2009 19:11

Tack fina Ann för varma ord...


Plaskande hörs från badrummet och när man tittar dit dansar "pappa" Andreas till sin dotters glädje till Bob Marleys toner.Härlig syn. Mina två fina hjärtan, blir alldeles varm inuti.


Tror Alma har upptäckt att det blir lite olika ljud när man tar sig om huvudet och håller för öronen. Det är hennes senaste trix. Trodde först att hon kanske hade ont men så verkar som tur är, inte fallet.


Idag har det faktiskt snöat och det blev faktiskt vitt på taken och bilen. Även om det försvann och blev ett riktigt västkustväder senare var det mysigt. Känns ändå betryggande att veta att vi ska uppåt till norr i jultider för ack vad trist det vore med en grå jul. 


Värme från familjen som ska på äventyr imorgon

Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards