Alla inlägg under januari 2009

Av Alma Lucia Liv - 27 januari 2009 08:31

Som ni alla vet tycker jag ju om att tvätta och nu hänger en det små Alma kläder på elementet. Alma sover som hon nästan alltid gör denna tid.


Ja våra dagar ser ganska likadana ut. Jag stiger upp med Andreas innan han åker till skolan,Alma sover vidare och jag hinner pyssla på med lite. Sedan går vi en lång promenad och Alma är ofta vaken men nöjd i vagnen. Sedan håller hon sig vaken till runt, två, tre och sover en siesta till sex, sju snåret. Sedan är hon vaken igen till tio, elva tiden och sover ett långt pass på 4,5,6 timmar för att bara vakna för mat och sussa vidare igen.


Hon har blivit riktigt rund vår kärlek, man kan nästan höra hur hon växer.:)


\\Rakel

Av Alma Lucia Liv - 26 januari 2009 18:31

Just i denna stund ger Andreas, Alma flaskan för första gången och det går bara fint. Så det blir nog inge problem vid framtida barnpassning, skönt!


Idag har Alma haft skitkalas. Hon satt så fint i babysittern och medans jag åt och sen kom ljuden som man lärt sig att känna igen. Det kom en hel del må jag säga, igenom alla kläder. När jag öppnade tröjan var det gult över hela magen. Fast det är ju inte så konstigt när det var fem dagar sedan man gjorde nr 2. Ett bad var ett måste efter detta. Sedan efter en måltid var man hur nöjd som helst och hon somnade lite tidigare siesta än vanligt.


Nu är hela familjen vaken och snart kommer Kia på besök, fint!


Kram från oss

Av Alma Lucia Liv - 24 januari 2009 17:24

Lilla Alma har varit en riktig sovare i natt och somnade klockan halv tolv och började ge i från sig ljud vid först kl sex på morgonen.  Då hade denna stumpa varit utan mat sedan elva, sju timmar.Sedan åt hon ett mål mat och somnade om till halv nio. Gud vilket snällt barn vi har fått, vår lilla ljusa själ.


Nu sover hon igen, hennes eftermiddags lur som sträcker sig några timmar... Sen är hon snart vaken igen tills kvällen.

Denna afton är det jag och Alma, Andreas har just åkt in till stan och ska umgås med sina vänner. Viktigt är att inte glömma bort dem mitt i allt blöjbyte och sjungande. Snart blir det min tur att åka iväg någonstans,kanske en fika i stan med någon av pinglorna.


Snart kommer "mormor" och det ska bli fint att ha henne här nästan en hel vecka.


\\Rakel


Av Alma Lucia Liv - 22 januari 2009 17:39

Om ni undrar vad en liten Alma gör på eftermidagarna så är det att ligga uppbunkrad med kuddar och sova sött. Hon är som en liten prinsessa på ärten.


Av Alma Lucia Liv - 22 januari 2009 16:20

Idag har vi varit alla tre hemma och det är skönt.  Andreas har läst och läser fortfarande Uljens som kanske inte är den mest inspirarande boken. Men han är duktig och pluggar på:) . Jag har roat mig med att fylla upp min garderod igen och kostaterat att kläderna kan användas men sitter inte så löst som de gjorde innan Alma kom till oss. Men det får väl ta ett tag, har ju bara gått 6 veckor sedan min mage var stor som en kanelbulle. Gjort 100 sittupps idag och lite ryggövningar så det känns skönt att jag orkar, att tänka att under allt finns det lite muskler.haha


Igår kom det ett paket från Portugal med en massa fina kläder till Alma från Inês.


 *** Inês muito Obrigadíssimo pela  elegante vestuário.***


Kan ju inte portugisiska men hon fattar nog något även om det är helt fel i position i meningsuppbyggnad.


varm kram

Rakel


Av Alma Lucia Liv - 21 januari 2009 08:20


Tänk att man har sån tur som har både en vacker dotter och man i sitt liv. Jag är så tacksam för det. Att lyssna på Almas små ljud hon har för sig innan hon vaknar, hur hon luktar, hur hon bara är. Att sedan ha en man som Andreas som är omtänksam, säger vackra saker till en, speciellt när vi ska sova. Detta är saker som fyller mitt hjärta med ljus.


\\ Rakel

Av Alma Lucia Liv - 20 januari 2009 08:59

Igår kom Siri, Almas BB kompis på besök som är född samma dag, den 14 dec. Vi åt en god lassange, tittade på våra underverk och pratade om hur allt varit sen vi sågs.


Vi försökte få dessa två att upptäcka varandra och först gick det inte även om de var nära varandra. Men efter en stund hittade blicken dit och då blev det nyfikna ögon, en liten stund ivarjefall ;)


Var 5 veckor sedan vi såg förra gången och det var kul att se hur hon hade växt och blivit än mer Siri, mer personlighet.


PÅ tal om att växa var vi och vägde vår lillälskling igår och Andreas tippade på att hon gått upp till 3600 och jag 3700 men när vi la henne på vågen så stod den plötsligt på 4005. Fyra kilo kärlek är just var hon är:) Växer gott, sover och äter bra av rakel mjölkfabrik så blir det väl så.


Men vi tycker att hon fortfarande är en minimänniska så klart ;)


Varm kram till er

Av Alma Lucia Liv - 17 januari 2009 17:49

Så var det lördag idag och vi har haft besök av av min pappa, hans fru Lili och min bror Andreas. De kom igår kväll och vi kontaterade att Alma har både en bonusmormor och en bonusfarfar. det är inte alla som har två av varje, vilken lyx. Vi har gått promenad idag eftersom temperatureren gick från 30 minus till 7 minus. Detta gjorde det hela mycket trevligare även om vi hade friska röda kindner när vi kom in av lite kalla friska vindar. Då smakade det med gott varm te och nybakta bullar från grannen. Tack Malin!


Trevligt att ha en här ett litet tag.:)


Sedan i fredags Kom äntligen Kristel på besök. Hon har tänkt komma flera gånger men så har hon blivit sjuk. Men nu var hon frisk och kom med värme och en fin orkidée. Vi hade en mysig eftermidag inne eftersom det var så kallt ute. Nästa gång får vi absolut ta en prommenad med vagnen. Var så fint att ha min kära barndomskamrat här, Mycket värme och klokhet bor i dig gumman.Glad att ha dig här hos oss.


Idag ringde Milton och hörde hur det var med oss och de var så snälla och bjöd in oss till middag imorgon kväll. Så imorgon blir det att åka till sörmjöle en sväng, fint!


En lugn kväll väntar denna afton.


varm kram till er



Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards