Alla inlägg under januari 2010

Av Alma Lucia Liv - 31 januari 2010 09:59

Igår stundade 30 års fest och lite vin fick avnjutas :) fint med lite pirr i knäna ;) Tack LIna och Oskar!


Förran gången jag drack ett glas vin fick jag värsta baksmällan men idag mår jag bara fint som tur är. Alma däremot tror jag haft feber i natt och näsa rinner och är allmänt kinkig, stackarn! Kan vara tänder eller en hederlig förkylning vem vet.


Har spenderat morgonen åt lite lek och ta hand om disk som var kvar, samt hängt lite tvätt. Kan inte hjälpa det men jag gillar när det är rent när man vaknar, ingen disk. Detta är mitt kontrollbehov, jag vet! pedanten som ibland inte orkar vara det och det är nog bara sunt. Nu är också den illaluktande soppåsen slängd och sophinken står och torkar efter en omgång av yes.

Nu lite egentid, la tillbaka en trött Alma som steg upp vid sju med pappa i sängen.


Nu lite te och läsning!




Av Alma Lucia Liv - 28 januari 2010 12:51

Igår åkte vi med bussen till henån i snöovädret för att dels gå på öppna förskolan där och för att ta sista svininfluensa sprutan.

Det var en full dag med lek, bad i badkar, bilkörning och robinson som slutsprurt.


Idag har vi varit med Siri på öppna förskolan här i Svanesund och myst. Det är härligt väder ute så efter almas powernap ska vi ta promenad med vår fina Andreas som slutar tidigt idag :)  

Av Alma Lucia Liv - 26 januari 2010 14:51

i form av en klänning som jag tror både Tekla och jag haft! Fint med prickar :)  

Av Alma Lucia Liv - 26 januari 2010 12:29

I torsdags kommin moster Mona på besök och det blev paltkalas på fredagen med Svenssons. Jag hann med lite afrikansk dans en liten stund innan och efter maten kom paltswiimen ;) Trevligt värre!


Lite kort från i helgen när Alma ätit palt även med håret, det gillade hon!


     

Av Alma Lucia Liv - 24 januari 2010 09:27

Tack för att vi inte behövde betala några slantar för att det frös över jul där vi bor!

ville bara berätta det.


Idag bär det av till Lysekil och hälsa på Siris familj och titta på deras nya lya :)


Kram på er

Av Alma Lucia Liv - 19 januari 2010 16:08

Andreas mitt hjärta har varit sjuk i feber men nu börjar han friskna till. Hade tänkt träna igår igen men det blev att stanna hemma men ibland är det så. Fick ändå mycket gjort under dagen, gjort en massa hemlagad mat till Alma, kokat kräm till maken, busat med Alma hela dagen, tvättat, lång promenad och badat dotra. När jag skulle lägga Alma för att sova somnade även denna mamma.


Jag fick ett träningskort i present av Ann och Gunnar som jag nu köpt. Var i torsdags på medelgympa med en grym ledare som stutsade och hoppade till musik. Grymt kul!

Så imorgon blir det träning igen :)


Var hos fina Svennsons i fredags, först jag och Alma med maggan hela dagen. Sedan kom Andreas och ett gott gäng bestående av Mariavän, Camilla, Patrik, Våge, Vinde Krestin och Sune, ja och Janne så klart. Fint att se er alla! Vi åt en supergod middag med smarrig efterätt, TACK!


 


På tal om mat så satt Alma i Maggans knä och tittade storögt på maggans byst. Gud vad mycket mat hon har där, tror jag hon tänkte. Hon var som hypnotiserad ;) Vi skrattade gott.

   


Sedan myste hon även med sin favvohund Kimi som är världens snällanste hund tror jag allt.


Nu ska här bakas lite dinkelbröd är det tänkt!

Av Alma Lucia Liv - 17 januari 2010 22:04

Idag blev det att vi tog pick och pack och åkte med Maria och hennes hundar ut till säby och gick en vacker led där. Tur hade vi pulkan med och Alma sjöng en bra stund.

När vi lämnade bilen för att gå leden frågade Andreas när jag stod vid väskan om jag tagit tändaren till att tända eld. Jag svarade ja för jag hade sett mig lägga den i fickan. När vi väl kom fram till stenstugan fanns där ingen tändare i min ficka. Konstigt! Hade en sådan stark bild att jag tagit med den men det visade sig att den låg kvar i bilen. Men vad kunde vi göra annat än att skratta.


   


Senare efter lång promenad åkte vi hem och jag hann med att träna med bilen med parkering.


 


   


Ja vår kära Alma har fattat detta med att sätta sig och gör då detta överallt i hemmet. Och pussa på pappa är viktigt!

Av Alma Lucia Liv - 11 januari 2010 14:13

till vår skatt!

 


Andreas har fått en Bonsai som han är väldigt glad för!


 


Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards