Alla inlägg under mars 2009

Spa

Av Alma Lucia Liv - 31 mars 2009 18:46

Idag har jag och Andreas haft kvalitets tid och varit på hälsans hus och fått massage och bastat.

Maria vår fina har varit med Alma under tiden och de hade nöjet att också träffa Frida på stan. Maria är en bra barnvakt tycker Alma.När jag och Andreas blir rika ska vi anställa maria som vår barnflicka, haha. Hon är bara bäst!


Nu är jag dödens trött, skulle kunna somna vilken sekund som helst trots klockan bara är sju.


  zzzz

Av Alma Lucia Liv - 31 mars 2009 11:13


Så var det snart april och Maria min kära är här. Just nu står hon och prövar kläder för vi ska till stan. Alma sover just nu annars ligger hon ofta i Marias vana famn. Ja Alma har det så bra, blir nog allt lite bortskämd med allt bärande nu men skit samma.


Ja "maggan" det har inte blivit så mycket skrivande men det har varit fullt upp de sista dagarna.Tusen Tack för kläderna, de blir bra när hon vuxit på sig.


I söndags hade Familjen Neves, Utterström en fin dag. Maria och Frida kom på besök. Det blev inte så mycket gjort men vi hade det mysigt. Alma tog dock ett dopp i det blå badbaljan.


Igår var vi på babymassage och senare på besök hon min arbetskamrat som också heter Maria i deras jättefina hus.

 


Av Alma Lucia Liv - 27 mars 2009 21:20

Idag har vår käraste Karin klarat uppkörningen, så fint!


Alma är lite snorig och ledsen i ena ögat. Dock är hon pigg annars. Hon somnade för ett tag sedan av en dansande mamma och Eva Cassidy i bakgrunden.


Nu är denna mamma trött...


Av Alma Lucia Liv - 26 mars 2009 08:01

Har vår käraste dotter vaknat mitt i natten. Nu denna natt var tredje timme och då blir man som mamma inte så pigg på dagarna. Men hon mår bra och det är skönt i Rakelhjärtat.


Nu frukost är vrålhungrig


Ha en fin dag!

Av Alma Lucia Liv - 25 mars 2009 12:43

Alma vaknade först och efter lite mat myste hon gott med pappa. Jag klev upp, ja klockan var väl inte mer än tjugo över sex. Då passade jag på att hämta tårtan i kylen nere i källaren som jag gjort i all hemlighet igår. Tände ett ljus, tog fram presenten och sjöng för min käraste Andreas man. Ja Alma sjöng hon med, gullungen!


Då var det en glad Andreas som tittade upp. Hade frågat innan om han ville ha någon speciell gröt nu när det ändå var hans dag. Ja tänk om man ändå hade fått en tårta. Vem hade inte gjort en tårta,jo jag...

Så jag vände om och hämtade den gröna fina prinsesstårtan jag gjort igår och då blev smilet på Andreas än större.


-: Är inte du den bästa frun! TwinPeaks guldboxen och grönt te och Tårta, min favvorit.


Boxen får ses längre fram för nu är det C- uppsats skrivande för Andreas som gäller. Om vi ska se den i stugan får jag se om jag vågar gå på utedasset, kommer ihåg att Bob var riktigt läskig och musiken.


Men det slutar inte här, ska det skämmas bort ska det göras ordentligt och varför inte passa på att göra det åt en själv med. Har besällt tid nästa vecka på Hälsans hus för oss båda. Massage och bastu med örter.

Tycker att Andreas behöver lite avkoppling. Maria min kära ska vara med Alma under tiden :)


Väntar på att brevet om skatteåterbäringen ska komma, om man nu får en slant.


Nej nu ska jag och Alma ut i det fina vädret

Av Alma Lucia Liv - 24 mars 2009 15:28

Alma har verkligen upptäckt detta med rösten nu och hon har börjat "sjunga" till och med.

Vi har härliga vår dagar ute i solen, ibland har vi sån tur att pappa är med.


Alma trivs verkligen på skötbordet och dessa figurer tycker hon om. Hon har även nu fått en fågel som också är en speldosa. Mycket intressant!



Av Alma Lucia Liv - 21 mars 2009 18:54

Alma och jag har haft en skön förmiddag men sol i sinnet. Nu på eftermiddags kvisten har hon dock inte varit lika nöjd. men nu sover hon en liten stund efter lite käk.


Igår var vi hos fina Karin och Malcolm i Brattby. Mycket färger att titta på där bland annat den gula ballongen.


Sitter och lyssnar på bästa Ben Harper, länge sedan jag upptäckte honom men å så bra han är.


Andreas är och jobbar ännu, matpaj står i ugnen och väntar på att ätas...


Hoppas ni får en skön kväll fina människor

Av Alma Lucia Liv - 19 mars 2009 10:12

Hade en tuff sund igår men det blev snart bra. Dock är lillan inte lika nöjd som vanligt men fattas bara annat.


Nu har hon sovit en stund och är glad. Andreas och alma leker just nu.



Presentation

Omröstning

Vem av Rakel och Andreas är mest lik lillkotten?
 Rakel
 Andreas
 Ingen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards