Alla inlägg under november 2010

Av Alma Lucia Liv - 30 november 2010 09:03

Min lediga dag blev att vara hemma med Alma som fick feber natten till fredag. Febern avtog med ersattes av en elak hosta natten till söndag som verkar hålla i sig och feber kom igen på måndag.Stackarn Så efter en full dag igår på jobbet med utvecklingsamtal och avdelningsmöte var det min tur att vara hemma.


Hostan har inte gjort så att sömnen riktigt infunnit sig och Alma vaknade vid kvart i nio vilket annars aldrig händer. Så hon har fått sova lite nu på morgonen och det är skönt!


I söndags hann vi ändå med lite pepparkaksbak och fint besök av Karin och Malcolm. Andreas och malcolm åkte en lång stund i backen medans Alma sov och jag och Karin hann med att pratat lite, fint!


Utanför är det ett vitt vinterland och termometern landar på 15 minus. Kylen ekar och inköpslistan börjar bli lång. Vårt enda uppdrag idag är att åtgärda detta.


Av Alma Lucia Liv - 25 november 2010 06:11

Mormor har just berättade just att hon köpt en stor sats Duplo till Alma i julklapp :) sen skulle vi också få av snälla Marie min gamla arbetskompis duplo. Så Nu har hon nog så hon klarar sig ett bra tag. Blir en fin utmaning!  Så om ni vill köpa en present eller julklapp så är böcker fortfarande ett hett tips och det viktigaste KÄRLEK!


Alma och andreas fick besök av vårdcentralen igår och de konstaterade att det inte var vattkoppor utan mollusker hon har. Så idag blir det förskolan och träffa alla kompisar.fint


Imorgon på min lediga dag får vi besök av Anna och Lillybror. Det blir mysigt! Men nu först till jobbet!


kram

Av Alma Lucia Liv - 21 november 2010 09:31

Sitter och skriver från Villagatan, ytterdörren öppnades just och jag fick en frisk vind och faktiskt barndomsminnen från min egen farmor. Lite roligt när vi nu är hos Almas farmor och farfar.

Alma och farmor ska åka pulka och gå till affären och köpa mjölk i den vackra snön. Det lackas mot jul och den första riskgrynsgröten ska snart ätas men först efter A och F varit på sitt mjölkuppdrag. Tänk det är inte länge kvar först till att Alma fyller hela två år och då är det inte många dagar kvar till jul.


Igår gick fick gå på fest och det var skönt att komma ut en sväng.


Vi har fått nya tapeter i två rum och de blev som nya. Så bra att det blev klart nu innan jul och innan bebis kommer. Jag är nu i vecka 25+6 och bebisen är 35 cm och väger 760 gram.



Hoppas att ni haft en fin helg!

Av Alma Lucia Liv - 18 november 2010 19:41

  Om ni vill ge Alma något till present eller julklapp kommer här några tips.  


  Duplo, Alma är en fena på att bygga med klossar så detta är en bra utmaning.

  Böcker, Alma älskar att läsa

  Pussel, bra pussel med knoppar att ta ur bitarna

  KÄRLEK

Av Alma Lucia Liv - 18 november 2010 19:30

Idag har jag fått ett lysande besked att jag får hel havandeskapspenning från den 29 dec till 16 feb, hur bra som helst!


Vill passa på att säga   STORT grattis   till Farfar Gunnar som fyllde jämt för ett tag sen. HUrra, hurra, hurra!


  Sen ett stort TACK av farmor och farfar för Almas present och julklapp. En superfin cyckelkärra som också går att använda som en barnvagn. Alma älskar den och vet att man ska ha bältet på.


       

  Sen fick vi också fin fina presenter av moster Tekla och Mormor, tack   



Av Alma Lucia Liv - 6 november 2010 07:25

Min kära man och Alma var lediga igår och de höll sig sysselsatta med dels pumpasoppakok, brödbak och bullbak. mums! Han hann också till däckverkstaden för att kolla varför det började vibrera vid 90 km i timmen. Blev lite skraj i torsdags och trodde att jag fått punka men icke sen tog jag bussen igår. Nåja det var tydligen så att det kommit in skräp när Andreas var på en tur efter en dålig väg i söndag. Så då var det fixat, skönt!

Senare på kvällen kom Henke och Jessika och Gerd och Miriam och åt med oss. Mycket trevligt Vi hann en stund Spel av Alias men sen var klockan mycket och Alma och jag behövde sömn. Tror jag somnade först ;)


Almas nya passion just nu är att diska så gårdagen med baket gick strålande. Hon var nöjd hela tiden. Sen när våra vänner kom blev det dans och följa med på hennes rum.


Idag blir det lyx med fikadate på stan med Karin, det var evigheter sedan, bara hon och jag :)


Skulle skriva in en sak för jobbet och inser ju att det faktiskt snart är december... Först november såklart men tiden bara flyger iväg och liten inne i magen växer och har ofta disco. frekvent sparkande nu, fint! Bebisen är nu 30 cm och väger runt 600 gram.


Lite bilder från november


       


Ovido - Quiz & Flashcards